Future Learning Spaces
Proiecte/ PNRR > Erasmus+
2024 - 2025
În perioada 26-30 mai 2025, un grup de 10 elevi de gimnaziu, cu vârste cuprinse între 12 și 14 ani, însoțiți de 2 cadre didactice, Diana Mazga si Alina Stancu, au beneficiat de o mobilitate în Italia, la Bernalda, provincia Basilicata, cu tematică de protecție a mediului, sustenabilitate și incluziune. Timp de o săptămână au trăit experiențe diverse: vizitarea școlii, Istituto Compresivo I.C. Pitagora din Bernalda (creșă, grădiniță, școală primară și școală gimnazială), activități comune (jocuri, experimente științifice, realizare de scurt-metraje, participarea la repetițiile orchestrei școlii, care are și câte o clasă pe nivel cu profil muzical, etc), ieșiri în oraș pentru a cunoaște istoria și tradițiile zonei, excursii în localități învecinate pentru a cunoaște locuri înscrise pe lista UNESCO (Matera), situri arheologice (Parco Archeologico di Pisticci) sau plaje renumite (Metaponto Lido, Taranto). Cu toții, de la mic la mare, și-au făcut prieteni noi și s-au bucurat de ospitalitatea absolut remarcabilă a copiilor, părinților și profesorilor italieni, care au transformat această experiență într-o aventură de neuitat.
Galerie foto
În perioada 19-22 mai 2025 s-a desfășurat mobilitatea de tip job shadowing pentru două cadre didactice ale Liceului Teoretic ”Miron Costin” Iași, Antici Adina și Bucuci Anca, la Établissement Sévigné, Marsilia, Franța.
Établissement Sévigné este o instituție educațională de tradiție, fondată în anul 1905, situată în partea de nord-est a orașului Marsilia, într-o zonă liniștită și verde, ferită de agitația urbană a centrului metropolei. Complexul educațional cuprinde mai multe clădiri, bine întreținute și modern echipate, înconjurate de spații verzi generoase, curți interioare și locuri de recreere pentru elevi. De asemenea, școala beneficiază de o cantină spațioasă și luminoasă, care asigură mese calde zilnic pentru elevi și personal.
Curtea școlii este amplă, cu spații amenajate pentru joacă, sport și relaxare, iar sălile de clasă sunt primitoare, dotate cu mobilier ergonomic și echipamente didactice moderne. Atmosfera generală a instituției reflectă grijă pentru detaliu și un respect profund pentru actul educațional. În același timp, instituția păstrează un echilibru armonios între tradiție și modernitate, punând accent atât pe dezvoltarea intelectuală, cât și pe cea personală a elevilor.
În cadrul acestui complex școlar sunt cuprinse mai multe niveluri educaționale, de la grădiniță până la învățământul liceal, fapt ce conferă unității o coerență pedagogică și o continuitate educațională bine definite (aproximativ 1600 elevi). Clădirile sunt organizate pe niveluri de vârstă, iar spațiile dedicate fiecărei grupe sunt adaptate specificului de vârstă. În plus, școala oferă și facilități pentru activități extracurriculare, culturale și sportive, ceea ce contribuie la formarea elevilor într-un cadru complet și echilibrat.
Scopul mobilității, obiective strategice vizate
Mobilitatea desfășurată în cadrul proiectului a avut ca scop principal aprofundarea cunoștințelor despre un alt sistem educațional european și înțelegerea modului în care valorile și practicile școlare pot fi transferate și adaptate în contextul școlii românești. Participarea la activitățile organizate de instituția gazdă a oferit oportunitatea unei analize comparative între cele două sisteme educaționale, precum și ocazia de a observa și reflecta asupra unor metode de lucru inovatoare și eficiente.
Un obiectiv important al vizitei a fost și acela de a identifica modalități prin care școala poate deveni un spațiu de învățare mai incluziv, mai deschis către diversitate și mai conectat la nevoile reale ale comunității. Am urmărit cu interes exemple concrete de colaborare între profesori, inițiative care valorifică învățarea non-formală, dar și moduri de implicare a elevilor în viața școlii. De asemenea, ne-a interesat observarea unor strategii prin care resursele educaționale și tehnicile moderne de predare pot fi integrate în activitatea de zi cu zi, sporind motivația și implicarea elevilor.
Concluzii desprinse în urma participării la mobilitate
Experiența acestei mobilități a fost una complexă. Înțelegerea mai clară a diferențelor și asemănărilor dintre sistemul educațional românesc și cel francez, cu accent pe structura instituțională, metodele de predare, sistemul de evaluare și raportul dintre învățarea formală și cea non-formală.
A fost analizat cu interes modul în care sunt proiectate activitățile școlare astfel încât să stimuleze inițiativa elevilor și colaborarea între aceștia. Profesorii din instituția gazdă încurajează participarea activă a elevilor la procesul de învățare și le oferă frecvent ocazii de a lucra în echipă, de a reflecta critic și de a contribui la proiecte care depășesc granițele unei discipline.
Observarea metodelor eficiente de integrare a noilor tehnologii în activitatea didactică, în special în ceea ce privește evaluarea continuă, feedback-ul constructiv și învățarea personalizată ne-au determinat să regândim unele dintre propriile practici educaționale și să căutăm soluții care să stimuleze dezvoltarea autonomiei și responsabilității în rândul elevilor.
Un alt aspect important al mobilității a fost legat de dimensiunea ecologică și educația pentru mediu. S-a remarcat angajamentul autentic al școlii gazdă față de sustenabilitate și implicarea elevilor în activități cu impact ecologic, ceea ce ne-a inspirat să concepem inițiative similare în propriile noastre unități de învățământ. Considerăm că este esențial ca educația pentru mediu să devină parte integrantă din misiunea școlii, contribuind la formarea unor cetățeni activi și responsabili.
Pe parcursul întregii mobilități s-a simțit climatul educațional care cultivă deschiderea față de diversitate, toleranța și respectul pentru celălalt. Aceste valori sunt promovate prin activități interdisciplinare care explorează tradițiile, patrimoniul cultural și normele sociale specifice fiecărei comunități.
Mobilitatea desfășurată la Marsilia a fost o oportunitate de învățare valoroasă, care a contribuit la dezvoltarea competențelor profesionale ale cadrelor didactice și la îmbogățirea viziunii asupra rolului educației într-o societate democratică și incluzivă. Experiența acumulată va contribui la implementarea de noi strategii educaționale, inițierea de parteneriate internaționale și promovarea unui învățământ orientat către formarea unor indivizi critici, toleranți și implicați în viața comunității.
Ziua Europei 2025, s-a desfășurat la Liceul Teoretic ”Miron Costin” Iași sub genericul 9 MAI - Multiculturalitate, Acceptare, Incluziune.
Activitățile au vizat semnificația istorică și europeană a zilei:
- Expoziția de afișe
- manifestări în plen la care a fost invitat istoricul Alexandru D. Aioanei de la Institutul de Istorie ”A.D. Xenopol” Iași
- expoziție de fotografie cu tehnica - photovoice
- diseminare Erasmus+ mobilitate de grup cu elevii în Orleans / Franța din perioada 3-7 martie 2025
Mobilitate de grup, Orleans, Franța, 3-7 martie 2025
În perioada 3-7 martie, Liceul Sainte-Croix Saint- Euverte, Orleans, Franța a fost gazda unei mobilități de grup, pentru elevii Liceului Teoretic ”Miron Costin” Iași, format din 10 elevi coordonați de două cadre didactice. Proiectul face parte din cadrul programului de acreditare Erasmus+, Educație școlară, nr. proiect 2024-1-RO01-KA121-SCH-000216479, finanțat de Comisia Europeană.
Tematica activității a fost incluziunea, digitalizarea în mediul școlar și inserția absolvenților de liceu pe piața muncii.
Prima zi a fost vibrantă, sub semnul cunoașterii celor două unități școlare, elevii prezentând sistemul de educație din țările partenere dar și elementele culturale, de identitate națională.
În doua zi ne-a fost prezentat modelul ULIS (special needs students) de la școala gazdă, care promovează tehnici și modele de incluziune școlară în rândul elevilor cu nevoi speciale.
A treia zi a stat sub semnul digitalizării, vizita la Castelul Chambord și utilizarea AI în educație și activitățile culturale, turistice. A patra zi am continuat explorarea rolului AI în activitatea școlară, cu accent pe modalitatea de utilizare eficientă și adecvată de către elevi.
În ultima zi de mobilitate elevii au împărtășit impresii de pe toată perioada activităților cu sigranța că experiența avută i-au făcut mai încrezători în dezvoltarea sentimentului de apartenență europeană.
Desfășurarea interactivă a activităților, explorarea diversității culturale și urbane din regiunea Orleans s-au transformat în momente inedite de formare și dezvoltare personală și profesională a elevilor, de explorare a abilităților de comunicare și depășirea barierelor lingvistice, interculturale.
Experiența Erasmus+ transformă vieți și construiește caractere!
Programare interviu mobilitate elevi - 3-4 dec. 2024
ZILELE ERASMUS+ la Liceul Teoretic ”Miron Costin” Iași
Zilele Erasmus+ la Liceul Teoretic ”Miron Costin” Iași au fost marcate de activități sub emblema: Erasmus+, Building Skills for the Future.
În data de 17 octombrie 2024, în amfiteatrul liceului, a avut loc activitatea de diseminare a mobilităților din anul școlar 2023 – 2024 sub forma unor prezentări, ateliere de lucru, dezbateri.
În data de 17 octombrie 2024, în amfiteatrul liceului, a avut loc activitatea de diseminare a mobilităților din anul școlar 2023 – 2024 sub forma unor prezentări, ateliere de lucru, dezbateri.
În anul 2 de acreditare, an școlar 2023-2024, au fost realizate 3 cursuri de formare profesori, 1 mobilitate de tip job shadowing (4 cadre didactice), 3 mobilități de grup, elevi, cu 17 beneficiari.
Cele trei cursuri de formare au vizat obiectivele strategice ale acreditării și au avut ca temă:
Cele trei cursuri de formare au vizat obiectivele strategice ale acreditării și au avut ca temă:
- Interactive Teaching/ Digital Resources for Teacher, Paris, Franța, în perioada 1-5 iulie 2024;
- Maximizarea utilizării noilor tehnologii, aplicațiilor și rețelelor sociale în clasă, Palermo, Italia, perioada 6-13 iulie 2024;
- Democrație totală. Cum manageriezi conflictele construind o clasă puternică, Cehia, Praga, 22 - 27 iulie 2024.
Cele trei cursuri de formare au urmărit învățarea digitală prin adoptarea aplicațiilor și a noilor tehnologii în educație, utilizarea instrumentelor moderne și ludice în educație, crearea unei culturi de clasă puternică, în care fiecare elev este auzit și ascultat și își poate exprima în mod sincer frustrările ,emoțiile, bazându-se pe respect reciproc.
Activitatea de job shadowing a avut ca temă Importanța acordată educației incluzive prin programe educaționale extrașcolare menite a asigura deprinderi necesare în dezvoltarea elevilor, practici educaționale antiviolenta si anti bullying, digitalizarea sistemului de educație românesc comparativ cu cel spaniol și s-a desfășurat la Colegiul sagrada Familia de Urgel, Madrid, Spania, 22-26 aprilie 2024.
Mobilitățile cu elevii s-au desfășurat în cadrul unui parteneriat cu trei școli din Finlanda, Spania și Germania și au avut ca temă Future Learning Spaces
Cele trei cursuri de formare au urmărit învățarea digitală prin adoptarea aplicațiilor și a noilor tehnologii în educație, utilizarea instrumentelor moderne și ludice în educație, crearea unei culturi de clasă puternică, în care fiecare elev este auzit și ascultat și își poate exprima în mod sincer frustrările ,emoțiile, bazându-se pe respect reciproc.
Activitatea de job shadowing a avut ca temă Importanța acordată educației incluzive prin programe educaționale extrașcolare menite a asigura deprinderi necesare în dezvoltarea elevilor, practici educaționale antiviolenta si anti bullying, digitalizarea sistemului de educație românesc comparativ cu cel spaniol și s-a desfășurat la Colegiul sagrada Familia de Urgel, Madrid, Spania, 22-26 aprilie 2024.
Mobilitățile cu elevii s-au desfășurat în cadrul unui parteneriat cu trei școli din Finlanda, Spania și Germania și au avut ca temă Future Learning Spaces
- Prima mobilitate s-a desfășurat la IES Duque de Alburquerque, Cuellar, Spania în perioada 19 – 23 februarie 2024, cu tema Recreational spaces outside the classroom and outdoor learning.
- a doua mobilitate - s-a desfășurat în perioada 22-26.04.2024, la Christian-Gymnasium Hermannsburg, Germania cu tema: ‘’Creative learning spaces outside of the classroom”.
- a treia mobilitate, cea de încheiere a proiectului cu țările partenere, s-a desfășurat la Colegiul Sagrada Familia de Urgel, Madrid, Spania cu tema Creating a model Future Classroom.
Evenimentul de astăzi scoate în evidență cât de important este programul Erasmus+ pentru formarea tinerilor și a profesorilor.
Este despre bucurie, împlinire, cunoaștere, cetățenie activă, despre comunitate și despre construirea Europei pe care ne-o dorim.
Mulțumim si partenerilor noștri de astăzi: Inspectoratul Școlar Județean Iași, Asociația Europe Direct Iași, TV Life.
2023 - 2024
Programare interviu pentru elevii care si-au depus candidatura pentru mobilitatea din Spania, Madrid, 13-15 mai 2024.
Sala de extracurriculre - 15 .02.2024
Ziua ERASMUS la Liceul Teoretic „Miron Costin” Iași - prilej de sărbătoare, bilanț și planuri de viitor.
2022 - 2023
Liceul Teoretic „Miron Costin” Iași – acreditat Erasmus+, a fost gazda unor activități deosebite în anul școlar 2022 - 2023.
Liceul Teoretic ”Miron Costin” Iași a fost gazdă, în perioada 8-13 mai 2023, pentru a doua mobilitate a proiectului de acreditare Erasmus+, cu tema Future Learning Spaces.
Partenerii proiectului sunt:
- Colegio Sagrada Familia de Urgel, Madrid, Spania;
- Christian-Gymnasium Hermannsburg, Germania,
- Herttoniemen yhteiskoulu, Helsinki, Finlanda.
La mobilitate au participat 26 de elevi din țările partenere găzduiți de elevii liceului nostru. Vârsta elevilor participanți variază între 16 – 18 ani, iar aceștia provin din medii sociale diferite.
A fost o oportunitate pentru elevi de a-și îmbunătăți nivelul de exprimare în limba engleză, creativitatea, gândirea critică, dar și capacitatea de a se adapta unor noi competențe.
Scopul mobilității a fost identificarea nevoilor tinerilor privind spațiile de învățare, în contextul noilor provocări ale societății cunoașterii, incluziunii și dezvoltării personale.
Pentru a răspunde nevoilor diversității și incluziunii, și pentru un schimb real de bune practici, programul a conținut și vizite la o școală privată, EuroEd, la Institutul francez Iași și la Colegul Tehnic ”Ion Holban” Iași, unde elevii au observat spații diverse de învățare atractive, adaptate nevoilor tuturor.
Și pentru că învățarea durabilă include și activități de tip outdoor, elevii au vizitat Rezervația Repedea Iași și apoi s-au împrietenit cu natura în Parcul de aventură Hamak.
Activitățile s-au încheiat cu cântecul Erasmus și cu momentele emoționante ale despărțirii care îi va motiva pe termen îndelungat pe toți participanții să valorizeze ceea ce școala construiește frumos pentru ei înșiși și pentru comunitate.
Future Learning Spaces
LICEUL TEORETIC „MIRON COSTIN” IAȘI, desfășoară în cadrul proiectului Accredited projects for mobility of learners and staff in school education 2022-1-RO01-KA121-SCH-000065187 în parteneriatul „FUTURE LEARNING SPACES”, cu Germania, Spania, Finlanda și Italia mobilitatea C2 - Iași, România
tema: „Evaluating people's needs”
perioada: 7.05. - 13.05.2023
participanți mobilitate: 24 elevi, 3 rezerve
Anunțul selecție elevi (fete) – 10 fete și 2 rezerve
Rezultate candidaturi elevi – martie 2023
Portofoliile de înscriere se depun online (scanate în format PDF într-un document) pe adresa de email valentina.farcas@ltmcis.ro (cu confirmare de primire).
Perioada de depunere a portofoliului: 01 - 09 martie 2023, ora 14.00
Rezultatele selecției: evaluarea se va face de către o comisie desemnată în cadrul proiectului, potrivit grilei de evaluare (Anexa 5), iar rezultatele se vor afișa în data de 14 martie 2023, pe site-ul liceului și la avizierul Erasmus+.
Notă: dosarele incomplete sau care nu respectă cerințele selecției vor fi declarate invalide și nu vor intra în procedura de selecție.
Criterii de selecție pentru elevii participanți la mobilitatea C1:
Portofoliul candidatului :
▪ cerere de înscriere tip (Anexa 1)
▪ copie CI/BI;
▪ CV Europass;
▪ scrisoare de intenție care să atingă următoarele puncte:
- motivarea participării la activitățile proiectului,
- interesul pentru tema proiectului,
- care va fi contribuția personală la desfășurarea activităților proiectului,
- modul în care candidatul își propune să utilizeze, în școală și în comunitate, competențele dobândite pe parcursul stagiului de formare,
- implicarea în proiectele Erasmus anterioare;
▪ pașaport lingvistic Europass, nivel minim B1 (profesorul de engleză de la clasă va certifica comisiei nivelul - cu posibilitatea de a schimba acolo unde consideră);
▪ scrisoare de recomandare din partea dirigintelui în format digital trimisă direct coordonatorului de proiect pe adresa valentina.farcas@ltmcis.ro (Anexa 2);
▪ acordul părinților în format digital salvat PDF (Anexa 3)
▪ declarație de angajament în format digital salvat PDF (Anexa 4)
▪ după primirea dosarelor, coordonatorul de proiect va lua numere de înregistrare de la secretariatul unității pentru toți elevii înscriși, iar lista va fi anexată la dosarul comisiei de evaluare;
Notă: Toate anexele sunt în format Word, după completarea electronică le transformați în format PDF și realizați un portofoliu final cu toate PDF-urile lipite într-un singur document, respectând ordinea cerută.
Rezultate candidaturi elevi – FEBRUARIE 2023 (Eventualele contestatii se transmit la adresa de email valentina.farcas@ltmcis.ro - 28 februarie 2023, pana la ora 14.00)
Acreditare ERASMUS+
educație școlară 2022-2027
LICEUL TEORETIC „MIRON COSTIN” IAȘI, desfășoară în cadrul proiectului Accredited projects for mobility of learners and staff in school education 2022-1-RO01-KA121-SCH-000065187
în parteneriatul „FUTURE LEARNING SPACES”, cu Germania, Spania, Finlanda și Italia.
Mobilitatea C1 - Spania, Madrid
tema: „Our classroom current state”
perioada: 27.11. - 3.12.2022
participanți mobilitate: 3 elevi, 2 rezerve
grupul de lucru C1: 20 elevi
Criterii de eligibilitate Anexa 5
Anexe selecție elevi format .doc Anexa 1 Anexa 2 Anexa 3 Anexa 4
mai multe detalii...
Repartiția elevilor pentru interviu mobilitatea fizică, Spania 27 noiembrie – 3 decembrie
Rezultate finale candidaturi elevi septembrie 2022 - Mobilitate Spania 27 noiembrie -3 decembrie 2022
Notă: Din cauza numărului mare de dosare, perioada de evaluare a candidaturilor pentru grupul de lucru se prelungește până luni, 3.10.2022. Rezultatele se vor afișa după ora 14.00.
Rezultate finale candidaturi elevi septembrie 2022
Eventualele contestatii se transmit la adresa de email elena.isai@ltmcis.ro - 03 oct 2022, până la ora 20.00 (nu se admit contestatii pentru proba de interviu).